Tags

, , , , , , , , ,

Hi loveliesss, vandaag het 4e en ook gelijk laatste deel van mijn Blanes diary: de laatste daagjes. We zijn naar waterworld geweest, een avondje wezen feesten in Lloret en hebben liggen zonnen aan het zwembad. image Op zaterdagochtend vertrokken wij naar Waterworld in Lloret, een superleuk waterpark met heel veel glijbanen, waaronder ook de hoogste van Europa. Sommige glijbanen waren gewoon een soort achtbanen, waar je dan in een rubberbootje zat in plaats van een karretje haha. Verder waren er ook nog gewone zwembaden maar die hebben we overgeslagen. image Dit is de enige foto die ik heb gemaakt haha, ik had mijn telefoon in een kluisje gelegd. Helaas was het die dag een beetje bewolkt, maar wel 28 graden. Ook dit hadden via X travel geboekt, maar de bussen waren allemaal een beetje slecht geregeld. Toen we erheen wilde gaan zaten binnen no-time de twee bussen vol die op ons stonden te wachten, en vervolgens moest er nieuwe bussen ingezet worden, wat een half uur duurde.. image ‘S avonds gingen we uiteten bij Cheers, een heel leuk nederlands café waar je echt superlekker kunt eten ! En het is ook helemaal niet duur. Ohja, en ze hebben gratis wifi 🙂 Ook de cocktails hierzo waren echt superlekker, en ze hadden er ook echt veel joh ! Hier heb ik de ‘kauwgombal cocktail’ met o.a pisang, blue curacao en sinaasappelsap erin. image In Gotcha, een nederlands cafe/club. Ik voelde me die avond niet zo lekker en wilde eerst nog thuis blijven, maar na een paar paracetamol erin geknald te hebben ging het weer beter haha.  Elke avond zijn er aanbiedingen in Blanes, hier kregen we een drankkaart waarmee je drankjes kon halen in verschillende clubs.

image Zo zag ons appartement eruit.. als we ons gingen omkleden voor het uitgaan lagen de kleren en make-up overal haha ! Maar het was ook vrij klein binnen en je had gewoon weinig ruimte voor al je spullen. Wij zaten trouwens op camping La Masia. image image Schattige huisjes/flatjes in Blanes ! Op zondag hebben uitgeslapen en wat door Blanes gelopen, langs de winkeltjes. Die avond gingen we naar Lloret, als een soort vips ! We mochten overal via de vip ingang naar binnen, zonder entree te betalen. Bye lange wachtrijen ! image image image Aaah, Lloret is zo leuk ! Veel groter en drukker dan Blanes, en ook op straat is het veel gezelliger, al die lampjes en zelfs draaimolens op straat. In Blanes sluiten ook (bijna) alle eettentjes rond een uur of 12 ’s nachts, maar in Lloret is alles gewoon open de hele nacht. Handig ! Voor 30 euro hadden we gratis entree in 5 verschillende clubs, en een retourtje met de bus.  image Dit was in Bumpers. Van binnen gewoon een feestcafé, maar buiten hadden ze een supermooie en grote tuin waar je lekker onderuit kon liggen in grote kussens of ligstoelen ! image Hi, plafondselfie in Bumpers ! Een paar van onze groep waren moe en namen de taxi naar huis, maar ik bleef nog tot het einde samen met een vriendin. Een van de clubs waar we heen zijn geweest was Tropics, een van de bekendste en grootse van Lloret. Ik vond er zelf niet zoveel aan, het was heel massaal en ik had eerder het idee dat ik bij een Avicii concert was dan een avondje uit. Wat ik wel een hele leuke club vond was Saint Tropez, het had geloof ik 3 verdiepingen, en in het midden kon je beneden naar de dansvloer kijken vanaf het balkon. Helaas heb ik hier geen foto’s van gemaakt. image Op maandag hebben we ons appartement opgeruimd en de koffers al voor een groot deel ingepakt. Daarna zijn we nog even gaan zwemmen en lekker uiteten geweest. Op bovenstaande foto had ik Bruchetta.image Ook hadden we een pizza besteld van 1 meter lang (!). Deze kostte 23 euro, wat neerkwam op 4,60 per persoon. Ik weet helaas niet meer hoe dit restaurantje heette, maar het was Italiaans en zit op een hoekje tegenover Mimos. image We besloten om niet meer uit te gaan, aangezien we de volgende dag al om 10 uur uit het appartment moesten. We gingen nog even op ons balkon zitten, maar de buitenlamp was kapot. Een vriendin van mij kwam opeens op het idee om kaarsjes in stokbrood te zetten, en zo het balkon te verlichten.. hahaha. image image image image image Op dinsdag moesten we om 10 uur ’s ochtends al uitchecken, maar onze bus kwam pas om 20:50.. we hebben de hele dag lekker bij een van de zwembaden op de camping gelegen en gezwommen. Gelukkig was het die dag heel mooi weer ! We hadden ook een mooi plekje kunnen veroveren met ligbedjes, namelijk op een dak. Hier keek je zo heel de camping over en had je mooi uitzicht. ‘S avonds was ik echt moe en een beetje grieperig, dus ik was blij toen we eindelijk in de bus naar Nederland zaten ! image Jaaa, onze bus ! We hadden echt geluk met de plekken, we konden lekker onze stoelen achterover gooien, benen op tafel leggen en gaan slapen haha. De terugreis ging iets langzamer dan de heenreis, maar na 20 uur kwamen we weer veilig aan in Rotterdam ! Hoewel we allemaal een keertje heimwee hadden, en ik een paar keer problemen had met mijn diabetes, was het een leuke vakantie om nooit meer te vergeten ! We hebben veel gelachen en leuke dingen met elkaar meegemaakt, en je leert zo weer een hele andere kant van je vriendinnen kennen.

