Tags

, , , , , , , , , ,

Hi babes ! Vandaag deel 3 van mijn vakantie in Blanes, en hierin laat ik jullie mijn tripje naar Barcelona zien !

image

Op donderdagochtend vertokken we al vroeg met de bus naar Barcelona, en ik had echt de grootste kater ever ! :’) die dag daarvoor gingen we namelijk stappen voor de 18e verjaardag van onze vriendin, en hadden we maar 2 uurtjes kunnen slapen.. haha achja. Voor 30 euries kon je een dagje Barcelona ‘kopen’ bij X travel, inclusief busrit en ’s avonds de fonteinshow.

image

image

Lopen op de Ramblas. Overal stonden van die menselijke standbeelden, leuk om te zien !

image

Als je in Barcelona over de Ramblas loopt kom je op een gegeven moment deze overdekte markt tegen, vol met eten ! Mijn moeder is hier al vaker geweest en vertelde dat we hier echt even moesten gaan kijken.

image

image

image

Dit is wat je aan het begin tegenkomt, zo leuk om te zien ! Na lang twijfelen hebben we ook een smoothie gehaald, we konden echt niet kiezen haha.

image

Nu komt m’n fave part van deze markt:

image

image

image

Visss ! Er lag zo ontzettend veel vis, kreeften, schorpioenen en krabben etc.. wat wel best vies was, de meeste ervan leefden nog ! Sta je daar op je gemakkie te kijken, zie je opeens die klauwen van die krabben bewegen haha.

image

Er lagen ook echt gore dingen bij die ik maar niet op de foto heb gezet, zoals kalfjes, konijnen en kippen waar het hoofd en ogen nog aan zaten. En achter de toonbank stond een man lekker een kip te plukken, eww.. best zielig om te zien.

image

Als je de markt weer uitliep de Ramblas op, zag “Marylin Monroe” staan op een balkonnetje, hoe leuk ! Het bleek reclame te zijn voor een erotisch museum.

image

Selfieee !

image

We zijn natuurlijk ook nog wezen shoppen ! Dit was de Pull en Bear opening, het was enorm druk maar wel leuk ! Er stond een dj leuke muziek te draaien en knappe Spaanse jongens deelden ballonnen uit.

image

Hapje eten.

image

Ik ben echt verliefd geworden op Barcelona, de sfeer is leuk, leuke winkels en ik kan echt uren lang mensen kijken daar. De mode daar is zo anders dan hier, en je ziet overal mensen met gekleurd haar, jongens met tattoos.. gotta love Barca, ik kom zeker nog een keer terug !

image

We deden nog een korte sightseeing tour met de bus en kwamen langs het Olympisch stadion, en daarna was het tijd om naar de fonteinshow te kijken. Die avond waren er ruim 3000 kijkers, het schijnt een van de populairste dingen om te bekijken te zijn in Barcelona op dit moment. Op de foto hierboven gingen we naar het koninklijk paleis, eerst een heel stuk met de roltrappen naar beneden met al die bergen.

image

Op de trap voor het paleis, waar we mooi uitzicht hadden op de show.

image

De show.

image

Fontein bij het Paleis.

image

Op die trap aan de linkerkant zaten we. Mooi om te zien he ?!

Rond een uur of 11 ’s avonds kwamen we weer terug en waren we veel te moe om nog uit te gaan, dus we gingen nog even gezellig wat eten en drinken op ons balkonnetje en daarna slapen.

Morgen laat ik jullie het laatste deel van mijn vakantie zien. Ik hoop dat jullie dit artikel leuk vonden om te zien !

X Isabella

