Tags

, , , , , , , , ,

Hi allemaal !

Als ik iets vervelend vind dan is het wel benen scheren. Ik heb echt een hekel aan dat klusje, dus daarom hars ik mijn benen vaak. Laatst kocht ik bij de Action waxstrips om mee te harsen, en aangezien het weer eens tijd was om mijn benen te ontharen heb ik deze gelijk getest.

wax2

 

In de verpakking zitten 12×2 waxstrips, en drie nabehandelingsdoekjes, handig ! Er zitten ook wat kleinere strips tussen, die je zou kunnen gebruiken voor je bikinilijn of oksels bijvoorbeeld.

wax3

 

De verschillende soorten waxstrips.

 

 

wax1

Voor degene die nog niet bekend zijn met zelf harsen: Waxstrips zijn strips met hars eraan, om je benen,oksel, bikinilijn etc. mee te kunnen harsen. Deze komen van de action en kostte geloof ik precies €2, en voor zo’n prijsje kon ik ze niet laten liggen natuurlijk ! Wat ik wel raar vind, is dat op de verpakking staat dat het koude waxstrips zijn, terwijl je ze moet verwarmen. Hmm..
Hoe ga je te werk ? Je warmt de strips eerst op tussen je handen, door heel snel te wrijven. Vervolgens trek je het velletje van de waxstrip los, als een soort pleister, en plak je de strip met de hars eraan op je been. Daarna trek je de strip eraf tegen de haargroei in, zo haal je de meeste haartjes eruit. Als je klaar bent met harsen blijven er vaak van die plakkerige restjes hars op je benen zitten, dit haal je heel makkelijk eraf met de nabehandelingsdoekjes die erbij zitten. Met olie of warm water krijg je het ook eraf.

wax4

 

Resultaat ?
Er stond op de verpakking dat je haartjes 2 tot 5 mm moeten zijn, anders zijn ze te klein om te blijven plakken aan de strip. Nou waren mijn haartjes denk ik net 2 mm, aangezien het steeds kortebroekenweer was heb ik mijn benen vaak geschoren. Ik besloot het gewoon te proberen. Ik moest wel twee keer met de strip over de plek heengaan voordat hij alle haartjes had, maar dat lag denk ik echt aan de korte lengte. Hierna ben ik gaan douchen en tijdens het douchen zijn gewoon alle restjes wax eraf gekomen, ik had die doekjes niet eens nodig dus 🙂
Mijn benen zijn ook niet rood en het prikt verder niet, dus ik ga deze zeker opnieuw kopen als ze op zijn !

wax5

 

Op de verpakking staat ook nog een handige gebruiksaanwijzing.

Welke manier gebruiken jullie het liefste om te ontharen ?

X Isabella

