Tags

, , , , , , , , , , ,

Hi allemaal !

Ik wilde eens iets anders schrijven op mijn blog. Ik heb een paar dagen geleden de film The other woman gezien in de bioscooop, echt een aanrader als je een hekel hebt aan mannen die vreemdgaan. Het is een leuke film met girlpower en humor. Vandaag kwam mijn moeder thuis met een verhaal over mannen die haar lastig vielen toen ze aan het tanken was. En toen wist ik het, ik ga jullie eens even vertellen waarom jongens zo irritant zijn. En ingewikkeld. Ik weet niet hoe ik dit artikel moet noemen, een column, of gewoon een artikel waarin ik even mijn frustraties uit, want waar kan dat nou beter dan op je blog ? Het is tegenwoordig normaal dat wij, vrouwen, mannen de grond in boren. Maar iets negatiefs zeggen over een vrouw, ho maar. Wij bijten. Er zijn natuurlijk ook niet voor niets al talloze boeken en columns geschreven die gebaseerd zijn op het apengedrag van mannen. Dit artikel is niet al te serieus bedoeld, maar dat begrijpen jullie hopelijk wel, hihi. Anyways, enjoy ladies !

“Lekkere tieten” “Ik zou je wel wilen neuken, maar niet aan mijn vriendin vertellen hoor” zulke berichtjes staan regelmatig in mijn inbox op facebook. Dit is echt al één van de grootste redenen dat ik jongens gewoon niet meer kan vertrouwen en al snel een hekel aan ze krijg. Ik probeer hier totaal niet mee op te scheppen, maar ik krijg dus regelmatig zulk soort berichtjes op die facebook chat, meestal van jongens die ik nieteens ken. Vaak ook nog van jongens die al een vriendin hebben. Laatst zelfs van een man van 36 jaar met twee kinderen. Ik vind dit gewoon resepectloos tegenover hun vriendin, maar ook tegenover meisjes. Het is gewoon vrouw-onterend als jongens zo tegen je praten en je zo zien als lustobject.

Zo komen we gelijk bij het volgende punt, jongens zijn bijna altijd uit op seks. Bij zoveel jongens heb ik het idee dat ze alleen maar aan seks kunnen denken. En aan gamen. Oh, en uitgaan en zuipen. Ik zeg natuurlijk niet dat alle jongens zo zijn, maar ik ken er genoeg waarbij dit de enige drie dingen zijn waaraan zij kunnen denken.

Om nog even terug te komen op het facebook verhaal, jongens snappen hints niet. Ik geef nooit antwoord, of ik scheld ze even helemaal de ziekte in en maak duidelijk dat ik niet van zulke berichten ben gediend. Maar ze blijven het gewoon proberen. Hetzelfde geldt voor handtastelijke jongens bij het uitgaan. Laatst ging ik uit met mijn vriendinnen en we werden meerdere keren lastig gevallen door een Marokkaanse jongen. We hebben letterlijk gezegd dat hij moest opdonderen, hem een zwieperd naar achteren gegeven, maar hij bleef het proberen. Uiteindelijk is hij er gelukkig uitgezet door de beveiliging. MAAR SNAPPEN JONGENS DE HINT DAN NIET ?! Nee is gewoon nee. Net zoals jongens die je complimentjes blijven geven, of blijven proberen om met je af te spreken terwijl je al hun complimentjes en verzoeken negeert. Stop er gewoon mee. Hetzelfde geldt trouwens als je een jongen leuk vindt, vaak snappen die de hints ook niet. Of als je al een vriend hebt, soms heb je van die puntjes waaraan je je irriteert maar toch niks durft te zeggen, dan geef je maar hints. Ik zal even een voorbeeld geven van een gesprek tussen mij en een ex:
“ik ben ontslagen”
“oh dus dan heb je eindelijk tijd voor mij ;)” (a.k.a ik zie je te weinig en je doet te weinig moeite voor me, dus ik probeer het duidelijk te maken met een grapje)
“nee, moet op zoek naar een nieuwe baan”
Pfff, haha.

Maarja, vrouwen geven vaak hints in plaats van zeggen wat ze nou echt bedoelen, maar jongens kunnen er ook wat van hoor. Dit is echt een irritatiefactor, jongens zijn vaak zo onduidelijk. Een voorbeeld: Je “zit” nou al drie maanden met een jongen, jullie zien elkaar minstens één keer per week, zoenen wat, hij geeft aan dat hij jou leuk vindt, maar wil geen relatie met je. (Maar wel seks). ARGH. Of nog zoiets: In het begin van de relatie praat hij 24/7 met je op whatsapp, als jullie tenminste een keertje niet bij elkaar zijn, hij belt je vaak, stuurt je lieve berichtjes voor het slapen, en van de één op andere dag stopt hij er opeens mee. WHY ?! Jongens, waarom doen jullie dit ? Ik heb dit zelf al een paar keer meegemaakt, dat je een jongen leuk vind en jullie “zitten” met elkaar, en opeens stopt hij met praten. En niet voor één dag, je hoort gewoon wekenlang niks meer van hem. (En dan heeft hij opeens een vriendin, die situatie bestaat ook nog.) Waarom kunnen jongens zo snel veranderen van gedachten (ik dacht dat alleen vrouwen dit zo snel konden, maar niks is minder waar) en waarom negeren ze je opeens uit het niks ?

Hoe ging dat ene gezegde ook alweer.. ? Een knappe man heb je nooit alleen ? In ieder geval, het is vaak wel zo. Knappe mannen heb je nooit helemaal voor jezelf. Ze weten dat ze knap zijn, en andere vrouwen zien dat ook. En dan worden wij dus het slachtoffer van hun, uhm, hoge testosterongehalte.

En als je die knappe man van je dan hebt gedumpt, en je bent inmiddels over hem heen, komt hij weer terug. Nog zoiets. Kennen jullie dat, de ex die blijft terugkomen ? Dan ben je eindelijk over hem heen, of juist nog niet, en dan opeens stuurt hij je een berichtje. Het is al een paar maanden uit, en opeens begint hij weer tegen je te praten op whatsapp. Opzich niks mis mee natuurlijk, ik vind het wel belangrijk dat je gewoon normaal met je exen om kunt gaan en normaal een praatje met ze kan houden. Maar dan opeens begint je ex erover dat hij je “mist” en weer met je wil afspreken. Alsof er een stemmetje in zijn hoofd tegen hem zegt, kom, ga dat meisje haar hoofd eens helemaal in de war bringen. Ja uhm, wat wil je nou ?!

Die ex heeft het waarschijnlijk ook uitgemaakt met het zinnetje: Het ligt niet aan jou, maar aan mij.
Het ligt niet aan jou.. Wat moet je hier nou van denken ? Als je me niet leuk vond of je was nog niet toe aan een relatie, had dat dan even eerder bedacht. Het smoesje het ligt niet aan jou is als het bestellen van een MacChicken bij de MacDonald’s en er bij de laatste hap achter komen dat er geeneens kip op zat.

Ohja, de regels die je moet volgen zodra het uit is, en je eindelijk van die klootzak af bent:
Regel 1: Je kunt zonder hem. Zo niet, dan gaat vanaf nu regel 1 in zijn werking.

Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te lezen, het is even een keer iets anders, maar ik merk wel dat ik het steeds leuker ga vinden om stukjes tekst te schrijven. Als jullie het leuk vinden wil ik er meer van gaan publiceren, dus reacties zijn welkom 😀
En ehh, neem dit artikel niet al te serieus 😉

X Isabella

