Tags

, , , , , , , , , , ,

Hi allemaal!

Als jullie mij al een tijdje volgen dan weet je mischien wel dat ik journalist ben voor Glamourland.tv. Twee keer per maand schrijf ik een artikel voor hun site, en deze artikelen wil ik graag ook altijd nog even met jullie delen ! Feel free to comment, vind ik leuk hihi. En mocht je benieuwd zijn wat ik tot nu toe heb geschreven voor Glamourland, dan kun je mijn Glamourlandprofiel bekijken via deze link:
http://www.glamourland.tv/author/isabella-holsteijn/

Okselhaar bij vrouwen is eigenlijk een beetje not done, ook wij van Glamourland gaan natuurlijk vaak naar de salon toe om alles netjes te laten waxen en houden alles netjes bij. Een tijdje geleden plaatste Madonna een selfie op instagram waarbij haar okselhaar goed te zien was. Ehm, wat ?! Fotograaf Ben Hopper besloot daarna een fotoserie te maken van vrouwen die hun okselhaar laten groeien.

“Ik wil gewoon dat het weer een optie is om okselhaar te hebben. Ik vind het belangrijk dat mensen nadenken over de schoonheidsidealen.” Verteld fotograaf Ben Hopper. Hij wist een aantal dames te strikken voor zijn fotoserie die daarvoor speciaal hun okselhaar wilden laten groeien, of dat al deden. De fotograaf wilde de schoonheidsidealen eens aankaarten. Het schoonheidsideaal van geen okselhaar hebben, zit heel diep merkte hij. Is een vrouw alleen mooi als zij geen okselhaar heeft, was de grote vraag. Okselhaar hebben is iets natuurlijks, dus waarom zouden vrouwen het niet mogen hebben ?

Het mag mischien een comeback maken, okselhaar hebben als vrouw zijnde, maar wij denken dat er maar weinig vrouwen zijn die zich comfortabel voelen met zo’n bos onder hun oksels. Eén van de modellen die mee deed aan de fotoreportage, weigerde op het laatste moment opeens om op de foto te gaan. Ze voelde zich naar eigen zeggen walgelijk met een bos haar onder haar oksels.

Een van de foto’s die Hopper gemaakt heeft.

Tja, Ben Hopper heeft in ieder geval één aanhanger, en niet zomaar eentje, maar Madonna welteverstaan.

 

