Tags

, , , , , , ,

Hi guys,

afgelopen zondag heb ik mijn eerste tattoo laten zetten bij Dutch Ink in Vlaardingen. Ik ben er echt ontzettend blij mee en wil er graag wat meer over vertellen, dus ik maak er maar gelijk een hele blogpost van 🙂

Afbeelding

Na een jaar zeuren en na een goed rapport mocht ik dan eindelijk mijn tattoo laten zetten van mijn moeder ! Ik heb gekozen voor de tekst Keep Moving Forward. Ik heb afgelopen twee jaar erg veel problemen gehad met onder andere mijn gezondheid (ik heb ook al 9 jaar diabetes type 1) en ook op school liep het niet lekker.Geen leuke tijd dus.Sinds een halfjaar gaat het weer beter met me, en het blijft ook steeds beter gaan. Om me eraan te herinneren dat je altijd vooruit moet blijven gaan, heb ik deze tattoo laten zetten. Ook loop ik op school bij een maatschappelijk werker. Tijdens een van onze gesprekken tekende hij een berg, en onderaan die berg stond ik. Wilde ik mijn school halen en mezelf weer beter gaan voelen, dan moest ik deze berg op, en niet achteruit kijken of midden op die berg blijven zitten. Bovenaan die berg staat mijn havo diploma. Keep Moving Forward slaat dus ook deels terug op dit verhaal. Zo, dit was een heel persoonlijk stukje, nu de foto’s en hoe en wat !

Mijn tattoo heb ik laten zetten door Kriss, bij Dutch Ink in Vlaardingen. Ik kan je deze tattooshop echt aanraden ! Mijn moeder heeft een tijdje geleden ook haar tattoo laten zetten daar en ik vond hem zo mooi geworden, dat ik de mijne ook heb laten zetten daar. Alle medewerkers zijn heel vriendelijk, ze stellen je op je gemak en ze letten goed op de hygiëne. Ze weten waar ze mee bezig zijn. Dit is trouwens hun facebook page: https://www.facebook.com/Dutchink.family?fref=ts

Afbeelding

Dit krijg je mee om je tattoo te verzorgen.

Afbeelding

Toen die net gezet was ! Hier zit er nog folie omheen ter bescherming.

Afbeelding

Afbeelding

De tattoo is nog aan het genezen, hier en daar zitten wat korstjes.

Afbeelding

Op deze close-up kun je goed de witte schaduwen zien. Als de tattoo is genezen trekt het bloed weg uit de witte inkt (klinkt vies ja) en krijg je een beetje een 3D effect. De jongen die mij getatoeëerd heeft kwam zelf met het idee om er nog witte schaduwen bij te maken, omdat dat een mooier effect zou geven en de letters beter uit laten komen. Zo zie je dat hij het ook leuk vindt om te tatoeëren en het dus niet alleen doet voor het geld.

Afbeelding

tattoo selfie !

Ik heb een van de kleinste lettertypes en de prijs was €125, ik vind dit wel een redelijke prijs voor een tattoo. Een tattoo zit er voor de rest van je leven, dus ik wil dat hij perfect is en dan wil ik er best wat meer voor betalen 🙂
En deed het pijn ? Nee, het doet geen pijn, alleen bij m’n elleboog was het wel een irritant gevoel. Na afloop brandde het wel een beetje, maar van het tatoeëren zelf voelde ik vrij weinig.

X Isabella

