Tags

, , , , , ,

Wimperextensions zijn losse (nep)wimpers die tussen je eigen wimpers gezet worden, zodat je langere of vollere wimpers krijgt. Eigenlijk is het gewoon hetzelfde als hairextensions, maar dan voor je wimpers, haha. Afhankelijk van welke lijm en welke soort wimpers er worden gebruikt, kunnen ze wel tot 3 maanden blijven zitten. Afgelopen jaar heb ik twee keer wimperextensions laten zetten, ben je benieuwd wat ik ervan vond ? Lees dan verder !

Afbeelding

Er zijn verschillende soorten wimpers en lijm. Je hebt “losse” wimpers die echt haartje voor haartje worden aangebracht. Deze zijn echter vaak duurder, denk aan €80 tot €100. Er zijn ook kleine plukjes, met ongeveer 4 wimperhaartjes eraan, deze kosten vaak tussen de €40 en €70, afhankelijk bij welke salon je het laat zetten. Ook kan je meestal kiezen uit verschillende lengtes.

De eerste keer dat ik wimperextensions heb laten zetten was bij een salon, waar ze de Black Diamond Coating lijm gebruikten. Met deze lijm bleven mijn wimperextensions wel 3 maanden zitten. Ook is deze lijm zwart, wat voor een mooier effect zorgt. Maar toen mijn wimperextensions los begonnen te raken, trokken ze mijn eigen wimpers ook mee, waardoor al mijn eigen wimpers er dus ook uitgingen (true horror story). Nadat ik drie maanden lang met nepwimpers heb gelopen waren mijn eigen wimpers gelukkig weer allemaal aangegroeid. Dat mijn eigen wimpers ook uitvielen kwam echt door de lijm die zo lang bleef zitten, want er zijn genoeg andere merken lijm die lang niet zo schadelijk zijn voor je eigen wimpers. Hieronder zie je een foto van hoe de wimperextenions er toen uitzagen.

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdje terug heb ik weer wimperextensions laten zetten (zie foto hieronder), door mijn moeder die haar eigen bedrijfje aan huis heeft. Zij gebruikt de SalonLash lijm van Demoiselle. Deze lijm is wat ‘zachter’ en buigzamer als hij is opgedroogd. Deze wimperextensions bleven een maand zitten bij mij, en mijn eigen wimpers zaten er gelukkig ook nog aan ! Tuurlijk zijn wimperextensions niet bepaald goed voor je eigen wimpers, als de extensions losraken zullen er altijd wel een paar eigen wimpers mee uitvallen.

Afbeelding

Wat zijn de voor- en nadelen van wimperextensions ?
Voordelen:
– Je hoeft geen mascara op te doen, dus je bent ’s ochtends lekker snel klaar !
– Ze zijn handig als je bijvoorbeeld op vakantie gaat en veel gaat zwemmen, bye bye pandaogen door de uitgelopen mascara.
– Ze maken je look gewoon echt af, je make-up ziet er gelijk mooier uit.
– Als je ’s ochtends wakker wordt heb je gewoon al mooie lange wimpers, hoe fijn is dat ?!

Nadelen:
– Ze zijn niet erg goed voor je eigen wimpers, dus je zult wel wat schade zien als ze er eenmaal af zijn.
– Ze zijn vrij prijzig.
– Als er een paar plukjes/haartjes tussenuit vallen loop je met een “gat” in je wimpers. Dit kun je natuurlijk gewoon weer laten opvullen, maar ook dat kost geld.
– Je mag geen make-up remover met olie gebruiken, dit lost de lijm op, waardoor de extensions losgaan.

Zou ik ze opnieuw laten zetten ?
In de zomervakantie zeker wel ! Ik vind het enorm handig, en zeker voor als je in de zomer naar het strand gaat en gaat zwemmen, dan hoef je je niet druk te maken over uitgelopen make-up.

X, Isabella

